loading...
کانون هواداران مسی و نیمار در ایران
آخرین ارسال های انجمن
امیر (مدیرکل) بازدید : 38 پنجشنبه 22 آبان 1393 نظرات (0)

اتحاد دوباره مسی و توز؛ دیدنی تر از همیشه

این دو مهاجم ستاره های اصلی آلبی سلسته در برگرداندن نتیجه در لندن و پیروزی بر کرواسی در دیدار دوستانه شب گذشته بودند. به نظر می رسد که بازگشت دوباره کارلوس توز پس از سه سال به اردوی آلبی سلسته، برای آرژانتینی ها خوش یمن بوده و بر قدرت این تیم افزوده است.

به نقل از گل، پیش از این بسیاری می گفتند که مسی و توز نمی توانند در کنار هم بازی کنند و یکی از کسانی که به این مسئله اعتقاد داشت آلخاندرو سابلا، سرمربی سابق آرژانتین، بود و به همین دلیل بود که او تصمیم گرفت که یکی از این دو بازیکن نباید در تیم ملی به بازی گرفته شود و قطعا در مقام رقابت با لیونل مسی، شانس چندانی برای ستاره یوونتوسی نمی شد قائل بود.

اما اکنون کارلوس توز و لیونل مسی دوباره در کنار هم در تیم آرژانتین توپ زدند و توانستند با کمک هم بازی که آرژانتین با یک گل از کرواسی عقب افتاد را با نتیجه 2-1 عوض کنند.

در شرایطی که توز باید 62 دقیقه در ورزشگاه اپتون پارک منتظر می ماند تا بعد از 3 سال دوباره طعم بازی در تیم ملی آرژانتین را بچشد و لیونل مسی هم باید چند دقیقه ای می گذشت تا دوباره در سیستم تیم ملی خودنمایی کند، اما نیمه دوم بازی با کرواسی نشان داد که زوج مسی – توز می توانند کیفیت خاصی را ارائه دهند و در سال های آینده، به کمک آلبی سلسته بیایبند و تیم ملی آرژانتین را به موفقیت هایی برسانند که در چند سال گذشته همواره در دستیابی به آنها ناکام بوده است.

این زوج خط حمله توجه های زیادی را پیش از بازی به خود جلب کرده بودند اما شاگردان نیکو کواچ در این بازی به هیچ وجه قصد نداشتند به راحتی تسلیم نام های بزرگ آرژانتینی شوند و امیدوار بودند که پیش از بازی با ایتالیا در سن سیرو، با پیروزی بر آرژانتین، قدرت خود را به رخ حریف ایتالیایی شان بکشند.

آرژانتین بازی را به کندی آغاز کرد و بخصوص در عقب زمین خیلی خوب کار نکردند تا کروات ها اولین گل بازی را به ثمر برسانند. ماتئو کواچیچ در یک نبرد دیدنی در خط دفاعی آرژانتین پیروز شد و سپس توپ را برای اناس شربینی فرستاد تا او هم با یک شوت خوب، سرخیو رومرو را تسلیم کند.

آرژانتینی ها پس از این گل، اندکی به خودشان آمدند و چند حمله خطرناک در نیمه اول داشتند. یکی دو موقعیت خطرناک را در این نیمه سرخیو آگوئرو خلق کرد اما مهاجم منچسترسیتی هر چه در این بازی زد به در بسته خورد و توپ هایش نتوانستند راهی به دروازه پیدا کنند.

آرژانتینی ها نهایتا توانستند در ابتدای نیمه دوم گل تساوی بخش را با ترکیبی از خوش شانسی و خلاقیت به ثمر برساننند.  آنسالدی در دقیقه 48 از فاصله ای نسبتا دور یک شوت محکم به طرف دروازه کرواسی فرستاد که در بین راه به شانه آگوئرو خورد و با تغییر جهت توپ به تور دروازه کالینیچ چسبید.

هشت دقیقه بعد از این گل، آرژانتینی ها گل دوم را هم به ثمر رساند و از حریف پیش افتادند. مسی یک پاس خوب به آگوئرو داد و دروازه بان کرواسی برای گرفتن توپ مجبور شد به سمت آگوئرو شیرجه بزند که باعث سرنگونی آگوئرو شد و  به یک ضربه پنالتی برای آلبی سلسته منجر شد.  طبق معمول لیونل مسی پشت توپ قرار گرفت و توانست دروازه کروات ها را برای بار دوم فرو بریزد.

بعد از این گل بود که تاتات مارتینو تصمیم گرفت اولین تعویضش را انجام دهد و به توز اجازه دهد که پس از مدت ها در ترکیب آرژانتین قرار بگیرد، این تعویض با استقبال زیاد تماشاگران هم روبرو شد و سوت های کر کننده آنها برای چند دقیقه ورزشگاه را به محیطی گوشخراش تبدیل کرد. شاید اگر او می توانست در این بازی گل هم به ثمر برساند، کل ورزشگاه فرو می ریخت.

توز و مسی در کنار هم بسیار خطرناک به نظر می رسیدند. این دو بازیکن اگرچه قبلا نشان داده بودند که خیلی زوج مناسبی را تشکیل نمی دهند اما قرار دادن مسی در سمت راست و بازی دادن به توز در مرکز خط حمله، این دو بازیکن را بسیار در این بازی خطرناک کرده بود و کروات ها نمی توانستند لحظه از این دو چشم بردارند. همکاری این دو بازیکن باعث ایجاد چند موقعیت کشنده و بسیار خطرناک شد که اگرچه هیچ کدام راهی به دروازه پیدا نکرد اما از پتانسیل بالای این زوج و عطش آنها برای گلزنی خبر می داد.

در واقع، نتیجه 2-1 در این بازی ناعادلانه به نظر می رسید و شاید حداقل یک گل دیگر هم آرژانتینی ها باید به ثمر می رساندند. با این حال، در مجموع بازی خوب شاگردان مارتینو امیدوار کننده بود و نوید یک آرژانتین پرقدرت تر را در آینده می داد.

آنها هفته آینده در اولدترافورد به مصاف پرتغال خواهند رقت و سرمربی سابق بارسلونا، باید از زوج مسی- توز در این بازی نهایت استفاده را ببرد. این دو بازیکن تنها 30 دقیقه در لندن کنار هم بازی کردند و نشان دادند که چیزهای زیادی برای عرضه دارند. قرار گرفتن توز در کنار مسی و دیگر مهاجمان آرژانتین، امکانات جدیدی را در اختیار تاتا می گذارد، تا آلبی سلسته را برای رقابت های پیش رو با حداکثر آمادگی به میادین بفرستد و خط حمله آرژانتین را هر چه قدرتمند تر از قبل بچیند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین بازیکن سال از نگاه شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3330
  • کل نظرات : 1010
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 155
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 837
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,657
  • بازدید ماه : 4,033
  • بازدید سال : 21,222
  • بازدید کلی : 437,022