loading...
کانون هواداران مسی و نیمار در ایران
آخرین ارسال های انجمن
barca69 بازدید : 36 دوشنبه 11 فروردین 1393 نظرات (0)

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در حالی از فردا (سه شنبه) آغاز خواهد شد که بزرگان قاره سبز تلاش خود را برای رسیدن به جمع چهار تیم پایانی آغاز می کنند


بزرگترین تورنمنت باشگاهی جهان در حالی به مراحل پایانی و حساس خود نزدیک می شود که بارسلونا، رئال مادرید و اتلتیکومادرید از اسپانیا، بایرن مونیخ و دورتموند از آلمان، چلسی و منچستریونایتد از انگلیس و پاری سن ژرمن از فرانسه خود را به مرحله یک چهارم نهایی رسانده اند.

دیدارهای رفت از مرحله یک چهارم نهایی سه شنبه شب با رویارویی بارسلونا با اتلتیکومادرید و منچستریونایتد با بایرن مونیخ آغاز و چهارشنبه شب با دیدارهای رئال مادرید با دورتموند و پاری سن ژرمن با چلسی به پایان می رسد.

MESSIOFICIAL.IR

** بارسلونا - اتلتیکومادرید؛ نبرد آرژانتینی ها در نیوکمپ

بارسلونا و اتلتیکومادرید درحالی سه شنبه شب در ورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون به مصاف هم می روند که هدایت هر دو تیم بر عهده مربیان آرژانتینی است.

اتلتیکومادرید در این فصل با هدایت «دیه گو سیمئونه» فراتر از انتظار نشان داده و هم اکنون بالاتر از بارسلونا و رئال مادرید صدرنشین لالیگای اسپانیا است و پس از سالها در لیگ قهرمانان نیز خود را به جمع هشت تیم برتر رسانده است.

در طرف دیگر بارسلونا با کسب پیروزی در ال کلاسیکو و چند برد دیگر، بحران های اواسط فصل را به فراموشی سپرده و به فینال جام حذفی اسپانیا نیز راه یافته است. آبی و اناری پوشان همچنین با هدایت «تاتا مارتینو» آرژانتینی به دنبال افتخار آفرینی در لیگ قهرمانان اروپا هستند.

کاتالان ها که چهار عنوان نخست لیگ قهرمانان را در کارنامه دارند، هم اکنون در شرایط آرمانی هستند و به دنبال یکسره کردن صعود خود در دیدار رفت هستند. اما اتلتیکومادرید که تیمی جنگنده نشان داده است به راحتی برابر حریفان بزرگ نتیجه را واگذار نمی کند.

لیونل مسی و دیه گو کاستا مهاجمان آماده دو تیم می توانند سرنوشت این دیدار را رقم بزنند.



**منچستریونایتد - بایرن مونیخ؛ یکی در اوج، یکی در قعر

تیم های نامدار و سرخپوش فوتبال اروپا دیدار رفت خود را سه شنبه شب در ورزشگاه اولدترافورد شهر منچستر برگزار می کنند.

منچستریونایتد که بدترین عملکرد خود در 10 سال گذشته را در این فصل به جای گذاشته، باید به مصاف بایرنی برود که با سرمربیگری «جوزپه گواردیولا» رویایی نتیجه می گیرد و در فاصله 7 هفته مانده به پایان بوندسلیگا عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

بایرنی ها در این فصل عنوان قهرمانی بوندسلیگا، سوپر جام اروپا و جام باشگاه های جهان را هم کسب کرده و شانس نخست لیگ قهرمانان اروپا نیز محسوب می شوند، اما شاگردان «دیوید مویس» در منچستر در جام حذفی و اتحادیه حذف شده و در لیگ برتر نیز هفتم هستند و شانس چندانی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان ندارند.

رویارویی این تیم ها یادآور فینال فصل 1998 است که منچستر بازی باخته را در فاصله 2 دقیقه به پایان، با پیروزی عوض کرد و قهرمان شد، اما شرایط دو تیم نسبت به سال 98 تفاوت زیادی دارد. هم اکنون بایرن در اوج و منچستر در قعر است و دیگر شیاطین سرخ نشانی از روزهای گذشته خود ندارند.



** رئال مادرید - دورتموند؛ فرصتی برای جبران

رئال مادرید با کسب 9 قهرمانی، پرافتخارترین تیم این تورنمنت معتبر محسوب می شود، اما 12 سال از آخرین قهرمانی کهکشانی ها در لیگ قهرمانان اروپا گذشته است.

مادریدی ها در سال های گذشته برای رسیدن به دهمین قهرمانی خود چندصد میلیون یورو هزینه کرده و نامدارترین بازیکنان و مربیان جهان را استخدام کردند، ولی بازهم ناکام ماندند.

رئال فصل گذشته و در مرحله نیمه نهایی برابر دورتموند شکست خورد تا از رسیدن به دیدار پایانی بازبماند و اکنون فرصت خوبی است تا شاگردان «کارلو آنجلوتی» شکست سال قبل را برابر دورتموند جبران کنند.

طلایی پوشان دورتموند که سابقه یک قهرمانی در اروپا را دارند به خوبی نشان داده اند که در لیگ قهرمانان اروپا برای هر حریفی مشکل ساز هستند و به طور یقین مادریدی ها نیز می دانند که کار آسانی نخواهند داشت.

دورتموند نایب قهرمان فصل گذشته اروپا در سال جاری نبرد قهرمانی در بوندسلیگا را خیلی زود به بایرن مونیخ باخت و رئال مادرید نیز صدرجدول لالیگای اسپانیا را با دو باخت متوالی مقابل بارسلونا و سه ویا با رتبه سوم تغییر داد.



**پاری سن ژرمن - چلسی؛ آقای خاص مقابل تیم خاص

اگر «خوزه مورینیو» را به دلیل رفتار و افتخاراتی که کسب کرده است، آقای خاص فوتبال اروپا بدانیم، پاری سن ژرمن فرانسه نیز تیم خاص این قاره خواهد بود.

این تیم فرانسوی از 3 فصل گذشته و پس از اینکه از سوی مالکان قطری خریداری شد با سرمایه گذاری هنگفت به قطب فوتبال فرانسه تبدیل شد و در اروپا نیز نتایج خوبی کسب کرد.

پاریسی ها با سرمربیگری «لورن بلان» و در اختیار داشتن بازیکنانی چون «ابراهیموویچ»، «کاوانی»، «تیاگو سیلوا»، «لاوتزی» و «کابایه» یکی از پرمهره ترین تیم های اروپا و در واقع مدعی مخفی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان این قاره هستند.

این تیم که تاحدود زیادی قهرمانی خود در فرانسه را قطعی کرده است حالا به فکر بزرگی در اروپا است. چلسی نیز با خوزه مورینیو می خواهد دومین قهرمانی خود در این تورنمنت را جشن بگیرد، اما رقیب خطرناکی برای صعود به مرحله نیمه نهایی پیش روی خود می بیند.

برنامه کامل دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به قرار زیر است: (بازی ها ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت ایران برگزار می شود)

سه شنبه دوازدهم فروردین ماه:

بارسلونا (اسپانیا) - آتلتیکو مادرید (اسپانیا) ورزشگاه نیوکمپ

منچستر یونایتد (انگلیس) - بایرن مونیخ (آلمان) ورزشگاه اولدترافورد

چهارشنبه سیزدهم فروردین ماه:

رئال مادرید (اسپانیا) - دورتموند (آلمان) ورزشگاه سانتیاگو برنابئو

پاری سن ژرمن (فرانسه) - چلسی (انگلیس) ورزشگاه پارک دو پرنس

برچسب ها MESSI ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین بازیکن سال از نگاه شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3330
  • کل نظرات : 1010
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 155
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 1,074
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,894
  • بازدید ماه : 4,270
  • بازدید سال : 21,459
  • بازدید کلی : 437,259