loading...
کانون هواداران مسی و نیمار در ایران
آخرین ارسال های انجمن
امیر (مدیرکل) بازدید : 34 دوشنبه 14 مهر 1393 نظرات (0)

زوج مسی- نیمار؛ تحقق یک رویا

بارسلونا صدرنشین لالیگا در مقابل رایو وایکانو مسابقه سختی داشت که درنهایت 2-0 پیروز شد،گل‏های این تیم را لیونل مسی و نیمار در نیمه اول زدند، ولی هردوتیم فرصت های گلزنی زیادی را از دست دادند.جالب است بدانید زمانی که بازی به پایان رسید رایو وایکانو 9 نفره بود...ادامه مطلب.

به نقل از بلیچرریپورت، کلادیو براوو بارسلونا با این بازی رکورد کلین شیت لالیگا را بدست آورد، ابته آلبرتو بونئو دوبار نزدیک بود به او گل بزند که ناموفق بود  تا دروازه بان شیلیایی بارسا یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کند.

بازیکن 26 ساله رایو ابتدا ابتدا یک شوت از کناره زمین به طرف چارچوب زد که دروازه بان شیلیایی آن را مهار کرد و دومین بار نیز رودرروی دروازه بان قرار گرفت که باز هم نتوانست دروازه او را باز کند، او با از دست دادن آن موقعیت ها ضربه بزرگی به تیمش وارد کرد.

به گزارش vailnfostrada sports کلادیو براوو با این کلین شیت اولین نفری است که در لیگ اسپانیا 561 دقیقه ابتدای فصل را بدون خوردن گل گذرانده است.

مسی در این بازی پس از 31 دقیقه اولین حمله خطرناک خود را ترتیب داد که از سوی داور آفساید اعلام شد. اما فقط چند دقیقه بعد، او موفق به گلزنی شد و بلاگرانا را جلو انداخت. و دو دقیقه بعد نیز نیمار با پاس مونیرالحدادی موفق شد گل دوم بارسا را به ثمر برساند، البته چند دقیقه بعد نیز تماشگران شاهد سومین حمله کاتالان ها بودند که تیم حریف بازهم در آفسایدگیری ضعیف ظاهر شد اما الحدادی نتوانست کاری از پیش ببرد و بازی در نیمه اول با همان نتیجه به پایان رسید.

آنها در نیمه دوم نیز خوب بازی کردند و دفاع های تیم حریف را به سختی آزار دادند به طوری که جورج گارسیا مارسیو دفاع رایو وایکانو با خطا کردن روی نیمار دومین کارت زرد خود را گرفت و تیمش را 10 نفره کرد.

بارسایی ها با اینکه حملات زیادی نیز در نیمه دوم تدارک دیدند و موقعیت های خوبی داشتند که منجر به گل نشد، مثلاً ایوان راکیتیچ پس از حضور در زمین یک موقعیت خطرناک داشت که نتوانست تونو را با مشکل سختی روبرو کند  یا ژاوی در دقیقه 82 مسی را صاحب توپ کرد اما او توپ را با فاصله نزدیکی به بیرون انداخت. در آخرین دقایق بازی نیز رایو یکی دیگر از بازیکنانش را بخاطر گرفتن کارت قرمز از دست داد.

و درنهایت بازی با همان دو گل مسی و نیمار به پایان رسید و بارسلونا با این پیروزی صدرنشینی خود در جدول اسپانیا را ادامه داد و همچنین جواب انتقادات زیادی که پس از شکست مقابل پاری سن ژرمن به این تیم شده بود را داد و البته رکوردشکنی نیز کردند، درست است که براوو کار زیادی در این بازی انجام نداد اما با بسته نگه داشتن دروازه خود رکورد جدیدی به نام خود ثبت کرد. همچنین بارسلونا در این بازی از بازیکنان جوان خود استفاده کرد و نشان داد قصد دارد در فصل پیش رو بیشتر به آنها میدان بدهد.

یکی از این بازیکنان منیر الحدادی است، این بازیکن با اینکه استعدادی انکارناپذیر در فوتبال دارد اما در این بازی بی تجربگی و جوانی خود را در چند موقعیت نشان داد، مثلاً چند بار که باید پاس می داد تکروی می کرد و توپ را از دست می داد و یک بار که تصمیم به پاس دادن گرفت منجر به گل نیمار شد.

در نهایت با توجه به صحبت های دست اندرکاران بارسلونا باید نتیجه گرفت که از این پیروزی راضی بودند.

لوییز انریکه بعد از بازی گفت: "این بازی سختی بود، اما من خوشحالم. هفت بازی بدون گل خورده مسئلۀ چندان با اهمیتی نیست، پیروزی مهمتر از رکورد است".

براوو نیز در مورد این رکورد گفت : "درست است که بدست آوردن رکورد در لالیگا خوب است، اما عملکرد تیم از همه چیز مهم تر است، و مهم ترین چیز پیروزی است".

بارسلونا در هفته بعد مقابل ایبار قرار میگیرد که فرصت خوبی به آنها میدهد تا به پیروزی های خود در لالیگا ادامه دهند، در حال حاضر والنسیا با پیروزی 3-1 مقابل اتلتیکو مادرید فاصله کمی با بارسلونای صدرنشین دارد. رایو وایکانو نیز در هفته بعد مقابل گرانادا قرار میگیرد.

زوج نیمار- مسی؛ تحقق یک رویا

بیش از یک سال قبل بود که یک خبر شادی بخش به طرفداران بارسا رسید و آن اضافه شدن ستارۀ جوان برزیلی به ترکیب این تیم بود. تصور اضافه شدن نیمار به تیمی که مسی هم در آن حضور دارد برای خیلی ها وجدآور بود. اما با این حال فصل قبل نقشه ها آنطور که انتظار می رفت عملی نشد و نیمار و مسی نتوانستند در کنار هم زوج خطرناکی را در بارسا تشکیل دهند. این دو ستارۀ آرژانتینی – برزیلی اگر چه در داخل و بیرون زمین رابطه بسیار خوبی با هم برقرار کردند اما نتوانستند به یک سبک بازی ایده آل در ترکیب بارسا برسند و با همکاری هم بر قدرت آبی اناری ها بیافزایند. در واقع فصل قبل انگار این دو ستاره در دو تیم مجزا با هم بازی می کردند و هرگز نتوانستند به هماهنگی های لازم برسند.

با این حال، از زمان آمدن لوئیز انریکه به نیوکمپ، هماهنگی مسی- نیمار هم افزایش یافت و همکاری این زوج در مستطیل سبز به طرز چشمگیری بهبود یافت.  اکنون این دو بازیکن فهمیده اند در زمین در کنار هم بازی کنند تا مهارتهای یکدیگر را تکمیل کنند.

این دو بازیکن اکنون به زوجی تبدیل شده اند که از اول حضور نیمار در بارسا، انتظار می رفت اینگونه باشند. این دو ستاره با همکاری هم می توانند هر خط دفاعی را از کار بیاندازند. هر چه هم جلوتر می رویم، بر قدرت و هماهنگی این دو بازیکن اضافه می شود.

فصل قبل نیمار در طول فصل تنها موفق شد 16 گل به ثمر برساند اما او این فصل تاکنون هفت گل زده دارد. از طرف دیگر، به لیونل مسی این فصل یک نقش خلاقانه تر در بارسا محول شده است و او در بسیاری از مواقع نقش یک بازیساز را ایفا می کند. ستارۀ آرژانتینی اگرچه تا اینجای فصل تنها 6 گل به ثمر رسانده که با توجه به رکوردهای فصول پیشینش شاید چندان زیاد نباشد، اما مسی در این فصل 6 پاس گل هم داده است که به خوبی نمایانگر نقش جدید او در بارسای لوئیز انریکه است.

بررسی آمار و ارقام نشان می دهد که این زوج نهایتا به کارکرد واقعی خود رسیده است و هر روز هم عملکرد آنها در حال پیشرفت است.

مسی این فصل با برگشت به عقب موقعیت های زیادی برای هم تیمی هایش و به خصوص نیمار فراهم کرده است. نیمار هم به طرز محسوسی با سیستم بارسا هماهنگتر از فصل قبل عمل می کند و با استفاده مهارت های بالایی تکنیکی اش، برای خود و همتیمی هایش فضاسازی می کند و شم گلزنی بالای خود را به نمایش می گذارد.

بازی شنبه شب مقابل رایو وایکانو هم یکی از میادینی بود که نیمار و مسی ستاره های آن بودند. این دو ستاره با 2 گلی که به ثمر رساندند، شرایطی پیروزی آبی اناری ها را فراهم کردند.

در این بازی آنها به خوبی پاس می دادند و با هم کاملا پیوند برقرار کرده بودند. هر دو بازیکن هم بدون اینکه خودخواهانه عمل کنند سعی می کردند بیشتر به دنبال ایجاد موقعیت خطرناک گلزنی برای تیمشان باشند نه به نمایش گذاشتن مهارت های فردی و افزودن به گل های خودشان. موفقیت هر دو بازیکن در این بازی هم به نوعی به موفقیت دیگری وابسته بود.

به جرات می توان گفت هر چه فصل پیش می رود، همکاری و هماهنگی نیمار و مسی هم بیشتر می شود و به همین ترتیب بر قدرت بارسلونا هم افزوده می شود. البته به زودی لوئیز سوازر هم به جمع این دو بازیکن اضافه خواهد در آن صورت باید ببینیم که با اضافه شدن این مهاجم ارگوئه ای زوج خط حمله خطرناک فعلی بارسا تبدیل به یک مثلث آتشین می شود یا هماهنگی سوارز با ستاره های آرژانتینی – برزیلی بارسا هم به زمان احتیاج خواهد داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین بازیکن سال از نگاه شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3330
  • کل نظرات : 1010
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 155
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 3,419
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,239
  • بازدید ماه : 6,615
  • بازدید سال : 23,804
  • بازدید کلی : 439,604