loading...
کانون هواداران مسی و نیمار در ایران
آخرین ارسال های انجمن
amin بازدید : 42 چهارشنبه 24 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
شاید اگر ابتدای فصل از هر طرفدار بارسا سوال می کردی آرزو می کرد که جشن قهرمانی را در نوکمپ برگزار کند و حالا هم این فرصت نصیب بارسلونا شده تا جشن قهرمانی احتمالی را در حضور خیل هواداران خود برگزار کند اما حقیقت چیز دیگریست.

لالیگا به روز پایانی خود نزدیک می شود. روزی که در آن یک بازی فینال گونه بین بارسا و اتلتیکو مادرید برگزار خواهد شد تا سرنوشت قهرمانی لالیگا مشخص شود.

بارسا برای آنکه فصل جاری را بدون جام به پایان نبرد محکوم به پیروزی در مقابل اتلتیکو است ؛ در شرایطی که شاگردان چولو سیمئونه تنها به یک تساوی برای قهرمان شدن نیاز دارند.

نویسنده روزنامه موندو دپورتیوو در یادداشت امروز خود نگاهی داشته به وضعیت فعلی لالیگا و بطور خاص فینال نوکمپ :

اتلتیکو و رئال یک امتیاز و بارسا دو امتیاز. این اندوخته سه تیم بالای جدول لالیگا در دو هفته اخیر بوده است. هر سه تیم از بردن حریفان مقابل خود عاجز بوده اند .

هیچ کدام نتوانستند خودشان را به لالیگا تحمیل کنند و بدتر آنکه نتوانستند فرصت های بی نظیری که رقبا در اختیارشان گذاشته بودند را غنیمت بشمارند ؛ چه اگر چنین شده بود یک گروه الان در سیبلس ( محل جشن های قهرمانی رئال ) ، نپتونو  ( محل جش های قهرمانی اتلتی ) و یا کانالته ( محل جشن های قهرمانی بارسا ) مشغول گرفتن جشن قهرمانی بودند.

زمانی که هواداران هر یک از این سه تیم انتظار شکوفا شدن تیم های محبوبشان را داشتند ، درست زمانیکه همه از این سه تیم انتظار این را داشتند که خودشان را به هوادارانشان اثبات کنند دقیقا عکس این قضیه اتفاق افتاد و پاسخی که هواداران دریافت داشتند بدترین پاسخ ممکن بود.

اگر روی بارسا ریز شویم مشاهده خواهیم کرد که این تیم در نیم فصل دوم و زمانیکه بطور معمول بهتر از نیم فصل اول نتیجه می گیرد عملکرد بسیار ضعیفی داشته است.

کسب 36 امتیاز در این نیم فصل یعنی کسب 14 امتیاز کمتر از نیم فصل اول برای بارسا یک فاجعه محسوب می شود. این تیم در دقایقی که به دقایق طلایی این تیم معروف بود یعنی 10 دقیقه پایانی بیشتر از همیشه در این فصل گل دریافت کرده است.

اما مادرید تا بدینجای کار 10 امتیاز کمتر از نیم فصل اول خود اندوخته است. این تیم چند هفته زودتر ، از لالیگا به نفع لیگ قهرمانان کنار کشیده بود.

اتلتیکو نیز تا بدینجا 11 امتیاز کمتر از نیم فصل اول درخشان خود جمع آوری کرده است. این تیم نیز در فینال لیسبون حاضر است و می رود تا بزرگترین افتخار تاریخ باشگاهش را بدست بیاورد. یعنی قهرمانی در اروپا که برای این تیم سابقه نداشته است.

بین این سه تیم بارسا بدترین عملکرد را در نیم فصل دوم داشته است. این تیم در واقع پس از تساوی در برابر یک ختافه مصمم که در نوکمپ به توانائی های خودش باور داشت ؛ عملا خود را از رقابت قهرمانی در لالیگا کنار کشیده بود و اگر اشتباهات اتلتیکو و رئال نبود هم اکنون بجای فینال نوکمپ باید شاهد تونل افتخار  به نفع یکی از دو تیم شهر مادرید می بودیم.

کار به همینجا هم ختم نشد و بارسا به جای درس گرفتن از تساوی مایوس کننده در مقابل ختافه در زمین الچه هم از کسب پیروزی عاجز ماند.

در شرایطی که می دانست که برای محقق کردن فینال کمپ نو باید الچه را ببرد. در اینجا هم یک تساوی عجیب در کالدرون باعث شد تا بارسا همچنان به قهرمانی در لالیگا امید داشته باشد.

مادرید از طرف دیگر در یک سناریوی غیر قابل توضیح و غیر قابل درک یکی پس از دیگری امتیازها را از کف داد و فرصت قهرمانی را در اختیار بارسا و اتلتیکو قرار داد.

یا سر یا دم یا همه یا هیچ چیز. این است داستان فینال کمپ نو در روز شنبه.

شاید روی کاغذ همه چیز الان به نفع بارسا باشد. شاید اگر ابتدای فصل از هر طرفدار بارسا سوال می کردی آرزو می کرد که جشن قهرمانی را در نوکمپ برگزار کند و حالا هم این فرصت نصیب بارسلونا شده تا جشن قهرمانی احتمالی را در حضور خیل هواداران خود برگزار کند اما حقیقت چیز دیگریست.

حقیقت این است که هیچ یک از هوادران بارسا در حال حاضر نمی دانند که در روز پایانی لالیگا و در روز سرنوشت چه چیزی انتظار آنها را می کشد ؟

رویای قهرمانی تعبیر خواهد شد یا کابوس یک فصل بدون جام ؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین بازیکن سال از نگاه شما ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3330
  • کل نظرات : 1010
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 155
  • آی پی امروز : 87
  • آی پی دیروز : 55
  • بازدید امروز : 3,737
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,557
  • بازدید ماه : 6,933
  • بازدید سال : 24,122
  • بازدید کلی : 439,922